Tinggal Jejak


ShoutMix chat widget

Its amazing "Marina Bay Sands"...


Projek terbaru yang menjadi kebanggaan Singapura ini. Projek ini menelan belanja sekitar RM19 bilion. Walauapapun, ianya nyata berbaloi apabila dilihat berpotensi menjadi sumber pendapatan tambahan Singapura.
Pada awalnya, Marina Bay Sands dijangka siap pada tahun 2009, dan dirasmikan pada April 2010, tetapi upacara pembukaan rasmi telah diadakan pada 23 Jun 2010. Panjangnya sedikit lebih tinggi dari tingginya menara Eiffel atau sekitar empat setengah kali ukuran A380 Jumbo Jets, dengan luas 12.400 meter persegi. SkyPark Sands dapat menampung hingga 3.900 orang.

Marina Bay Sands mempunyai 3 bangunan 55 tingkat dimana pada bahagian atasnya terdapat satu “bumbung” yang dinamakan Sands SkyPark dimana di atasnya mempunyai sebuah kolam renang yang luasnya adalah 3 kali dari saiz kolam renang Olimpik. Bagaikan syurga di atas langit, Sand Sky Park dilengkapi dengan taman-taman indah yang merupakan rumah bagi 250 jenis pohon dan 650 jenis tanaman.

Hotel gergasi itu yang kini menguasai pemandangan latar langit Singapura, mempunyai 2,560 bilik dan suite, sekumpulan chef ternama, kawasan beli-belah, pawagam, muzium, kasino dan astaka kristal.






1 scratches:

Post a Comment

time kaseh sudi komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...